zondag 18 januari 2015

Nailed It ! #1


Als ik rond kijk op pinterest , tumblr,we ❤️ it ,...
dan wordt ik direct geïnspireerd door al die prachtige
nail art  foto's van celebs zoals kylie jenner etc
Dus besloot ik om ook maar is mee te gaan met de
trend ! Maar toen ik de prijzen zag voor een professionele
manicure geloofde ik mijn ogen niet !! 
Even later ging ik naar mijn favoriete drogisterij en vond
ik deze fake nagels . 


In dit doosje zitten honderd nagels en een busje lijm .


Het doosje is gemaakt van stevig plastic
met aan de zijkant een klepje zodat je het
makkelijk kan openen en weer sluiten .



In het begin was ik zeer nerveus omdat ik
zoiets nog nooit eerder had gedaan . Ik was
bang dat ik mijn vingers aan elkaar zou plakken
of dat ik de nagels er later niet meer af zou krijgen.
Maar nadat ik al mijn angsten opzij had gezet
(en de handleiding 1000 keer had gelezen)
ging ik dan toch aan de slag !


Als eerst moest ik mijn nagels zo kort mogelijk 
afknippen en ze goed reinigen !


Wanneer ik de juiste vorm voor elke nagel had gevonden
moest ik 1 à 2 druppels lijm op de fake nagel en mijn
gewone nagel aanbrengen .


Dan schuif ik de fake nagel vanaf het puntje van mijn
"gewone " nagel tot aan de nagel riemen . Zodat er zeker
geen luchtbellen ontstaan ( Dit had ik de eerste keer voor en na een tijd 
begonnen mijn nagels super veel pijn te doen ) . 
Dan houdt je ze 5 sec vast en laat je ze drogen.
TIP Om deze stap makkelijker te doen verlopen : duw je 
nagelriemen naar achter !


Natuurlijk zitten we nu nog met die kleine plastic dingetjes aan de
boven kant maar die vijl je er gewoon af wanneer je nagels volledig
droog zijn .



Nu alleen nog wat nagellak en klaar !
Mijn nagellak is van het merk mavala in de kleur mauve cendré 152!


Om ze er terug af te krijgen laat je je nagels 10 min weken in 
pure aceton en trek je ze eraf !

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze nagels !
Zolang je maar voldoende (maar niet té veel) lijm gebruikt en je ze
correct aanbrengt zodat er geen luchtbellen ontstaan onder 
de fake nagels . Ze blijven redelijk lang zitten en kosten
maar 10 EUR per pak . Dus als ik deze allemaal heb opgebruikt
ga ik zeker en vast een  nieuw doosje aanschaffen.

Liefs Lin ❤️

Geen opmerkingen:

Een reactie posten